Puhu vähemmän ja vakuuta paremmin

Imago on muistikuva sinusta. Minulle tärkeä lause ja siksi se löytyy myös omilta nettisivuiltanikin. Perustan oman työni ja yritykseni tähän lauseen sisältyvään viisauteen.

Kuvittelepa tilanne, osallistut tilaisuuteen työsi puolesta. Kohtaat useamman ihmisen ensimmäistä kertaa. Koska paikalla on mahdollisesti satoja ihmisiä, todennäköisesti paikalla on myös heitä, jotka voivat vaikuttaa työuraasi merkittävästi. Paikalla on luultavasti paljon  ihmisiä, jotka ammatillisesti profiloituvat lähes kuten sinä. Sama koulutus, samanlainen työkokemus ja he tarjoavat lähes samaa osaamista ja asiantuntijuutta kuin sinä. Mitä sinusta jää mieleen?

Vaikka kohtaamillasi ihmisillä olisi mielessään selkeä muistikuva sinusta, viikkojen päästä he eivät muista sinusta juurikaan mitään faktoja kuin mahdollisesti yrityksen, johon he sinut profiloivat ja toivottavasti nimen. Onneksi he muistavat sataprosenttisesti sen miten he kokivat sinun kohtaamisen. Nykyisessä infoähkymaailmassa, jossa kultakalakin kykenee keskittymään pidempään kuin keskivertoihminen somessa, vain omaan tuntemukseen perustuvan mielikuvan voima ei ole yllätys.

Koska viestin vastaanottajan reaktiota et pysty muuttamaan, on sinun panostettava omaan viestiisi, siis sanattomaan viestiin erityisesti. Mieti, jos sinulta otetaan pois puhe, titteli ja asema, mikä on sinun todellinen sanomasi? Se on se mitä sinusta muistetaan. Vahvistamalla sitä viestiä, voit tukea sinun ammattitaitoa ja auttaa erottumaan eduksesi isostakin joukosta. Siinä työssä voin auttaa sinua.Image

Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s